tiistai 22. lokakuuta 2019

19-20.10.2019: Olen karavaanari

Kaksi kärpästä yhdellä iskulla eli kaksi uutta asiaa samalla reissulla.



19.10.2019: Karavaanarikouluni jatkui. Perheeni halusi minulle näyttää kotivuoret. Koko viikon oli aurinko paistanut siniseltä taivaalta, mutta lauantaiaamuna taivas oli pilvinen. Vähän sateli vettäkin.

Ajelimme mökkiautolla vähän kahta edellistä päiväreissua pitemmän ajomatkan. Olin ensimäisen kerran Prinsessan ja Kuningattaren kanssa mökkiautossa keskenään, kun palvelijat kävivät kaupassa. Tuo ja matka meni hyvin. 


Perhe toi minut heidän puskaparkkipaikkaan Stillach jokivarteen Oberstdorfin lentomäen lähelle, Heini-Klopfer-Skiflugschanze. Tämä Oberstdorfin alue ja Stillachtalin laakso on heille rakasta seutua.


Iltapäivä ja ilta vötkisteltiin porukalla. Katseltiin ikkunasta ulos, kuuneltiin kosken mukavaa kohinaa ja palvelijat kävivät pienellä kävelyretkellä. Minulle kerrottiin ja näytettiin kuinka ja miten liikkuvassa matkakodissa toimitaan, kun tehdään askareita ja käydään yöpuulle.






20.10.2019: Ensimmäinen yö mökkiautossa meni hyvin. Miksei olisi mennyt, kun kotonakin nukun hyvin. Täällä luonnon rauhassa ei kuulunut kuin kosken kohina. Puoli kuuden maissa heräsin leikkimään isännän lattialle jättämillä sukilla ja paperitölleröllä, joka oli laitettu vessan lavuaarin korkiksi, vaikka lelujakin oli ollut kopallinen.


Palvelijat puhuivat, että olin nyt saanut karavaanarikasteen ja olen oikeasti karavaanarikissa, kun yön olen nukkunut mökkiautossa.


Perhe halusi minua käyttää ensimmäisellä ulkomaan reissulla ja heidän toisessa suosikkipaikassa Kleinwalsertalissa vuoria katselemassa. Tämä laakso ja umpikujatie on Itävallassa.


Ajelimme tien päähän Baadiin.


Ihmettelin ikkunasta ja ovesta miltä ulkomailla näyttää. Tämä oli minun ensimmäinen valloitettu uusi maa. Vielä on monta ulkomaan matkaa tehtävä, että pääsen samaan ystävieni kanssa. Prinsessa ja Kuningatar ovat käyneet 25 maassa.


Palvelijat tekivät pienen kävelyretken.




Mukava oli tämä hyvin mennyt esimmäinen yhteinen reissu kotivuorille ja ulkomaille. Riemulla ei ollut rajaa, kun pääsin kotiin isoihin tiloihin juoksemaan ja hypähtelemään.

karavaanari-Kuningas 

Ei kommentteja: