sunnuntai 27. lokakuuta 2019

27.10.2019: Jo talviaika

Olikohan tänään tämän vuoden viimeinen yli kahdenkymmenen asteen lämpöinen päivä?


Tässä muutama muistokuva tämän päivän viiden kilometrin kävelyretkeltä.


















Lintujakin katselimme. Tuttuja lintuja oli siellä täällä ja käpytikkakin lenteli. Tämän alakuvan puron päässä vilahti sininen salama, kuningaskalastaja.




Nämä metsäpolut ja lammet ovat niin mukavia ja rakkaita paikkoja, kotimaisemia ja luonnonrauhaa.




Tällä lammella näimme kaksi eri kuninkaskalastajaa lentävän ohitsemme. Mukavan sinisenä loistivat, kun juuri aurinko paistoi. Ovat vaan niin nopeita, että kuvaa ei kerennyt ottamaan.






Ajattelin ennen, tänään on toisin, tänään en ajattele.

Olen, elän, nautin siitä mitä teen, oli se mitä tahansa.

Se on minua,
minun elämääni,
niitä jälkiä,
joita minä haluan
jättää tähän maailmaan,
tähän kuvaan, maalaukseen,
minun taideteokseeni.


Kotiin palatessamme mittari näytti vielä mukavia lämpöasteita. Sääaseman päivä näyttää olevan väärä. Tänään on 27.10. Kahden kuukauden päästä on jo joulu ohi.


Aika näyttää oliko tämä vuoden viimeinen päivä, että lämpömittari näytti yli kahdenkymmenen asteen lukemia. Ainakin sääennusteiden mukaan ensi viikolla kylmenee. Yöllä jopa voi käydä pakkasen puolella.

©Soleil

Ei kommentteja: