torstai 14. helmikuuta 2019

13.2.2019: NIIN RAKKAITA

Kotikylä ja sen helmikuiset iltakävelymaisemat.

Olet aamu, johon herään, päivä jota elän, ilta jota odotan, yö josta uneksin.


 Jos sinä olet omenapuu, tahdon minä olla omena.
Jos sinä sytyt tuleen, tahdon minä olla vesi tai herkästi syttyvä aine.
Jos sinä hukut, tahdon minä olla pohja tai virta.
Jos sinä katsot kauas, tahdon minä olla etäinen piste.
Jos sinä suljet luomesi, tahdon minä olla äkillinen pimeys.
- Tommy Tabermann -  

Kauempana näkyy vuoret joiden rinteillä hohtaa valkoisena lumi. Ahkerat myyrät ovat tehneet kaivauksia pelloille. Omenoita on puussa ja maassa. 


Älä pyydä minua olemaan ihosi,
sillä suostuessani en pystyisi koskettamaan sinua omallani
Älä pyydä minua olemaan haavasi,
sillä ne sinun on saatava muualla käydyistä taistoista
Älä myöskään pyydä minua olemaan side haavoillasi,
sillä ne ovat lohdukkeina vain väliaikaisia

Mutta

Pyydä minua olemaan arpesi
sillä ne palavat sinuun ikuisina
Muistoina parantumisesta
Enkä minä halua koskaan poistua 


Onni on pisara pilvellä ja papana polulla.
Onni on pukea ylleen puhas paita
ja vetää jalat kippuraan
ja olla lusikoittain rakkaansa kanssa.


En tiedä minne polkumme johtaa,
en mitkä vaiheet tiellämme kohtaa.
Mutt ‘ tiedän; käydessä outoja teitä,
kaksi on aina meitä.


Elämässä on vain yksi onni:
rakastaa ja tulla rakastetuksi.
– George Sand –


Niin rakkaita ovat Mieheni ja kotikylä.


Soleil

Ei kommentteja: